Effectief relatiebeheer met Microsoft Dynamics CRM!

Microsoft Dynamics CRM Integratie

Integratie van uw CRM-systeem is een logisch vervolg op de implementatie ervan. Wat dacht u van een koppeling van CRM met andere bedrijfssystemen zoals ERP (Microsoft Dynamics NAV, Exact Online etc.), portals, websites en andere applicaties. Dan gaan bedrijfsprocessen leven en echt voor uw organisatie werken. Denkt u bij integratie meteen aan ingewikkeld, tijdrovend en geldverslindend? Niet doen. Want integratie volgens Cayentis is simpel en zo gedaan.

Cayentis maakt Microsoft Dynamics CRM integratie simpel

Cayentis gelooft heilig in de integratie van CRM met andere bedrijfssystemen. Al ruim 25 jaar. Maar waarom ingewikkeld doen, als het ook simpel kan? Dat dachten wij ook. Daarom hebben wij CRM-integratie simpel gemaakt. Teruggebracht tot een slimme, kant-en-klare connector voor Microsoft Dynamics CRM: CRM Hugger.

CRM Hugger heeft standaard alle mogelijke koppelingen naar ERP, portals, websites en andere applicaties al in zich. Wilt u Microsoft Dynamics CRM integreren met uw eigen bedrijfssystemen? Dan klikt u eenvoudig de koppelingen aan die u wilt integreren. U hoeft alleen te configureren, programmeren is overbodig. Dat klinkt simpel, en dat is het ook echt. Al het denk- en ontwikkelwerk hebben wij al voor u gedaan.

Moet ik dan alles integreren? Welnee, CRM Hugger past zich aan aan wat u nodig hebt en groeit met u mee. Misschien wilt u eerst alleen de basisklant- en daarna pas de verkoopgegevens koppelen, zodat u zeker weet dat u altijd met de meest actuele gegevens werkt. Prima. En wilt u daarna ook nog andere applicaties, websites of portals koppelen? Ook prima. Alle koppelingen met Microsoft Dynamics CRM staan in de basis al voor u klaar.

Voordelen van Microsoft Dynamics CRM integratie met overige bedrijfssystemen

Uw klanten

Klanten zien hun eigen bestelgeschiedenis, voorkeuren en gegevens in een website, app of online portal. De gegevens komen uit het CRM- en/of het backofficesysteem.

Uw Salesteam

Sales heeft nog nooit zo’n helder beeld van uw klanten gehad. Niet alleen alle contact- en offertehistorie is in beeld, maar ook aanvullende klantgegevens uit het backoffice systeem zoals orderhistorie en betaalgeschiedenis.

Uw medewerkers

Backoffice-medewerkers van verschillende onderdelen en sales gebruiken verschillende systemen. Integratie synchroniseert gegevens naar één CRM systeem. Iedereen werkt met dezelfde klantinformatie die altijd up-to-date is. Dat betekent dat we veel meer weten van onze klanten. Onmisbaar voor cross- en upselling.
CRM Hugger

CRM Hugger, een verzameling connectoren voor Microsoft Dynamics CRM

CRM Hugger is de verzamelnaam voor onze standaard connectoren voor Microsoft Dynamics CRM. Deze worden onderhouden zodat ze steeds aansluiten op de nieuwste releases, waardoor u geen onverwachte kosten in rekening krijgt gebracht.

We onderkennen verschillende categorieën connectoren:

Applicatie connectoren

Connectoren voor de directe koppeling met andere applicaties, zoals Exact Online en Microsoft Dynamica NAV. Denk aan het uitwisselen van bijvoorbeeld klant-, order- of factuurgegevens.

Website/Portal connectoren

Connectoren voor de directe koppeling met uw website en/of portal, voorbeelden zijn het door klanten bijhouden van klantgegevens, online inzien van bestellingen, inschrijven voor evenementen of cursussen of aanmelden van een klacht of supportcase.

Generieke connectoren

Generieke connectoren voor bijvoorbeeld het dagelijks importeren en exporteren van data. Hiermee kunnen allerlei applicaties of externe databases aangesloten worden op CRM. Praktijkvoorbeelden zijn onder meer het continue up-to-date houden en verrijken van klantgegevens door aansluiting op externe databases, dagelijks ophalen van order- en financiële gegevens uit de backoffices (bijvoorbeeld Infor, SAP), aansluitingen op overheidsdatabases voor het verrijken van klantgegevens en regelingen.

Een 360 graden klantbeeld

Integratie maakt de cirkel van relatie naar prospect, klant en uiteindelijk groeiende klant helemaal rond. Wat dat betekent? Geen dubbele invoer van relatiegegevens, offertes, orders of facturen, maar altijd en overal uw volledige klantinformatie binnen handbereik. Een 360 graden-beeld van uw klant en een uiterst productieve verkooporganisatie.

Voordelen van Microsoft Dynamics CRM integratie met CRM Hugger

  • Koppel één, twee of meerdere ERP-omgevingen (Microsoft Dynamics NAV , Exact Online en andere ERP-omgevingen) aan Microsoft Dynamics CRM. Dat kan ook op verschillende vestigingen;
  • Haal gegevens over klanten en prospects uit social media, portals, externe systemen en databases simpel naar Microsoft Dynamics CRM;
  • Verbeter de kwaliteit van uw data. Voorkom fouten, doordat de buiten- en binnendienst met dezelfde data werken;
  • Bespaar op hoge licentiekosten, doordat u dure ERP licenties vervangt door goedkopere CRM licenties
  • Voer aanpassingen in uw CRM- of ERP-systeem zelf door, zonder tussenkomst van de IT-afdeling

ERP geïntegreerd in CRM: Sales will Love it!

De Terborgse Wijncentrale (TWC) is een groothandel in wijnen, bieren en (fris)dranken. Zij kozen voor een geïntegreerde oplossing tussen Dynamics NAV en CRM. TWC ziet integratie als iets essentieels. De communicatie gaat vanuit één bron. Ze synchroniseren enkel data waarbij dat noodzakelijk is, en integreren wat kan. Dat is het motto.

Gerard Beijer

“Cayentis heeft verstand van CRM én van integratie. Zo houd je als klant CRM en integratie in één hand.”

Gerard Beijer Terborgse Wijncentrale