Dynamics 365 voorjaars-update: de drie beste nieuwe features

Voorjaar
Sinds kort is de nieuwe halfjaarlijkse update voor Dynamics 365 weer beschikbaar. Deze zogenaamde “Wave 1 2020” update bevat weer een aantal mooie toevoegingen die het dagelijks werk met Dynamics 365 makkelijker en sneller maken. We hebben drie nuttige verbeteringen voor Dynamics 365 Customer Engagement voor je op een rij gezet.

Deel deze kennis met je collega's:

Share on linkedin
Share on email

Sneller werken met gerelateerde records

Bij het openen van een gerelateerd gegeven (bijvoorbeeld een bijbehorende contactpersoon bij een verkoopkans) werd je altijd gedwongen het scherm waar je in werkte te verlaten, zodat het gerelateerde item in plaats daarvan kon worden geopend. In de nieuwe release wordt via het toevoegen van een kleine script aanpassing mogelijk om gerelateerde records te openen in een pop-up, waardoor de gegevens van het scherm waarin je aan het werk was inzichtelijk blijven. Ben je klaar met het aanpassen of invoeren van data, dan kun je het pop-up scherm weer sluiten.

We helpen je graag verder met het implementeren van deze feature. Neem daarvoor contact op met onze supportafdeling.

Pop-up voor gerelateerde data

Ook erg handig is dat dit pop-up principe ook is geïntroduceerd bij het opstellen van e-mailberichten. Je kunt hierbij meerdere e-mailberichten tegelijk openen en deze indien gewenst ook minimaliseren. Zo wordt het e-mailen vanuit Dynamics 365 steeds gemakkelijker en hoef je niet meer uit te wijken naar Outlook.

Voorbeeld van een e-mail pop-up

Verbeterde zoek- en filteropties

De filter-opties in weergaves zijn in de nieuwe UI zijn aanzienlijk uitgebreid. Waar de filteropties in de recent geïntroduceerde nieuwe user interface van Dynamics voorheen nog achterliepen op die van de oude web interface, zijn deze nu zelfs uitgebreider dan in de oude UI. Zo is er nu de toegevoegde “geavanceerd filter” optie die het mogelijk maakt om direct binnen de geselecteerde weergave te filteren op meerdere criteria, net zoals dat bij geavanceerd zoeken mogelijk is. Deze filters kunnen ook weer als nieuwe weergave worden opgeslagen.

De snel zoeken functie van Dynamics biedt nu ook de mogelijkheid om te zoeken op basis van de geselecteerde weergave. Waar voorheen alleen gezocht kon worden in een vaste dataset die door de beheerder was vastgelegd (bijvoorbeeld enkel alle actieve records) heb je nu ook de mogelijkheid om de weergave “inactieve accounts” te selecteren en daarbinnen te zoeken.

We hebben ook een tip van de dag over deze wijziging. Bekijk deze hier!

Ook binnen de tijdlijn van Dynamics records zijn nu meer filter opties toegevoegd en kan nu gezocht worden naar bepaalde informatie binnen de tijdlijn.

“Drag and drop” activiteiten- en verkoopkans weergaves

Voor het gebruik van verkoopkansen en activiteiten zijn nu zogenaamde “Kanban”- en activiteitenweergaves beschikbaar. Deze geven je de mogelijkheid om via
“drag and drop” één of meerdere verkoopkansen naar een andere status in het verkoopproces te verplaatsen en een activiteit te snel te heropenen of te sluiten. Door je verkoopkansen in overzichtelijke blokken te presenteren is dit bord goed bruikbaar in situaties waar je gezamenlijk door de pijplijn heen loopt.

De nieuwe kanban weergave

En er is meer!

Dit is slechts een kleine greep uit de vele nieuwe functies en optimalisaties die in deze grote release aanwezig zijn. Voor een volledig overzicht verwijzen we je naar het Wave 1 2020 Releaseplan. De functionaliteit wordt gefaseerd op alle Dynamics omgevingen geïnstalleerd. Het kan dus zijn dat de functionaliteit op dit moment al in je systeem aanwezig is. Zo niet, dan gebeurt dit op korte termijn.

Mocht je hierover vragen hebben of hulp nodig hebben neem dan vooral contact met ons op.

Nog steeds nieuwsgierig?

Business applicaties
Gijs van Woerdekom

Microsoft Power Platform Tip: Filteren in de tijdlijn

In de Power Platform Tip laten we zien hoe je eenvoudig kunt filteren in de tijdlijn. De tijdlijn neemt een steeds belangrijkere plek in binnen Dynamics 365. Indien er veel activiteiten staan vermeld in de tijdlijn kunt u het overzichtelijker maken door de filter methode te gebruiken.

Blogs
Michiel Groeneveld

Succesverhalen: Een nieuw hoofdstuk voor Wij Techniek

Wij Techniek (voorheen OTIB) is met een nieuwe naam en een nieuwe website een nieuw hoofdstuk ingeslagen. De brancheorganisatie maakte al langer gebruik van Dynamics 365 als centrale applicatie voor het beheer van klant- en procesdata, maar heeft nu ook de nieuwe website gekoppeld. De inzet van Dynamics 365 met een koppeling met de nieuwe website biedt een hoop nieuwe mogelijkheden en voordelen voor Wij Techniek.

Je bent er bijna...

Ontvang elke maand handig Dynamics 365 & Microsoft Power Apps nieuws en tips in je mailbox.

Deze website maakt gebruik van cookies. Zo zorgen we ervoor dat we jou de best mogelijke ervaring kunnen bieden. Door verder te surfen op onze website accepteer je het gebruik van cookies voor bovenstaande doeleinden.

Stuur ons een bericht

Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.

Contactinformatie