Sneller werken met gerelateerde records
Bij het openen van een gerelateerd gegeven (bijvoorbeeld een bijbehorende contactpersoon bij een verkoopkans) werd je altijd gedwongen het scherm waar je in werkte te verlaten, zodat het gerelateerde item in plaats daarvan kon worden geopend. In de nieuwe release wordt via het toevoegen van een kleine script aanpassing mogelijk om gerelateerde records te openen in een pop-up, waardoor de gegevens van het scherm waarin je aan het werk was inzichtelijk blijven. Ben je klaar met het aanpassen of invoeren van data, dan kun je het pop-up scherm weer sluiten.
We helpen je graag verder met het implementeren van deze feature. Neem daarvoor contact op met onze supportafdeling.

Ook erg handig is dat dit pop-up principe ook is geïntroduceerd bij het opstellen van e-mailberichten. Je kunt hierbij meerdere e-mailberichten tegelijk openen en deze indien gewenst ook minimaliseren. Zo wordt het e-mailen vanuit Dynamics 365 steeds gemakkelijker en hoef je niet meer uit te wijken naar Outlook.

Verbeterde zoek- en filteropties
De filter-opties in weergaves zijn in de nieuwe UI zijn aanzienlijk uitgebreid. Waar de filteropties in de recent geïntroduceerde nieuwe user interface van Dynamics voorheen nog achterliepen op die van de oude web interface, zijn deze nu zelfs uitgebreider dan in de oude UI. Zo is er nu de toegevoegde “geavanceerd filter” optie die het mogelijk maakt om direct binnen de geselecteerde weergave te filteren op meerdere criteria, net zoals dat bij geavanceerd zoeken mogelijk is. Deze filters kunnen ook weer als nieuwe weergave worden opgeslagen.
De snel zoeken functie van Dynamics biedt nu ook de mogelijkheid om te zoeken op basis van de geselecteerde weergave. Waar voorheen alleen gezocht kon worden in een vaste dataset die door de beheerder was vastgelegd (bijvoorbeeld enkel alle actieve records) heb je nu ook de mogelijkheid om de weergave “inactieve accounts” te selecteren en daarbinnen te zoeken.
We hebben ook een tip van de dag over deze wijziging. Bekijk deze hier!
Ook binnen de tijdlijn van Dynamics records zijn nu meer filter opties toegevoegd en kan nu gezocht worden naar bepaalde informatie binnen de tijdlijn.


“Drag and drop” activiteiten- en verkoopkans weergaves
Voor het gebruik van verkoopkansen en activiteiten zijn nu zogenaamde “Kanban”- en activiteitenweergaves beschikbaar. Deze geven je de mogelijkheid om via
“drag and drop” één of meerdere verkoopkansen naar een andere status in het verkoopproces te verplaatsen en een activiteit te snel te heropenen of te sluiten. Door je verkoopkansen in overzichtelijke blokken te presenteren is dit bord goed bruikbaar in situaties waar je gezamenlijk door de pijplijn heen loopt.

En er is meer!
Dit is slechts een kleine greep uit de vele nieuwe functies en optimalisaties die in deze grote release aanwezig zijn. Voor een volledig overzicht verwijzen we je naar het Wave 1 2020 Releaseplan. De functionaliteit wordt gefaseerd op alle Dynamics omgevingen geïnstalleerd. Het kan dus zijn dat de functionaliteit op dit moment al in je systeem aanwezig is. Zo niet, dan gebeurt dit op korte termijn.
Mocht je hierover vragen hebben of hulp nodig hebben neem dan vooral contact met ons op.