Hoe we sneller tickets oplossen met embedded Microsoft Power Apps

In het kader van practice what you preach gebruiken we bij Cayentis een Power Apps portal waar klanten op inloggen om support tickets in aan te maken. Aan de achterkant van die portal wordt alles netjes in Dynamics 365 bijgehouden en opgeslagen, wat ons een extra applicatie scheelt.

Deel deze kennis met je collega's:

Share on linkedin
Share on email

In het kader van practice what you preach gebruiken we bij Cayentis een Power Apps portal waar klanten op inloggen om support tickets in aan te maken. Aan de achterkant van die portal wordt alles netjes in Dynamics 365 bijgehouden en opgeslagen, wat ons een extra applicatie scheelt.

En precies daar lopen we nog wel eens tegen wat gebruikersongemakken aan. Functionaliteit die andere ticketsystemen lekker werken en waarvan je zou willen dat ze met Microsoft net zo intuïtief werken, maar dat dus niet doen. Neem bijvoorbeeld de communicatie op een portal over een bepaald ticket. Die zien er aan de achterkant normaal gesproken zo uit:

No alt text provided for this image

Wanneer je vanuit Dynamics 365 een nieuwe portalreactie wilt plaatsen wordt de gebruiker naar een compleet nieuw scherm gestuurd en verliest daarbij allerlei belangrijke data uit het oog die noodzakelijk is voor het formuleren van een goed antwoord. Antwoorden op tickets worden gepersonaliseerd op basis van de klant, de contactpersoon (we proberen ook niet IT-ers te voorzien van antwoorden waar ze wat mee kunnen) en een prioriteitsscore (hoe hoger die score, hoe sneller we willen dat het ticket opgelost is).

Power Apps to the rescue!

Met Power Apps hebben we een app gemaakt, die we op het formulier van een ticket in Dynamics 365 hebben geplaatst. Door een beetje slim om te gaan met de gebruikersinterface, hebben we het zo gemaakt dat het lijkt op een chatvenster.

No alt text provided for this image

Hierdoor kan een medewerker die bezig is met een ticket communiceren om een manier die voor hem prettig aanvoelt. Tegelijkertijd blijft de medewerker bezig in hetzelfde venster, wat er voor zorgt dat hij toegang heeft tot belangrijke informatie. We hebben de app voorzien van knoppen die een voorgeprogrammeerd actie uitvoeren, waardoor veelgebruikte reacties makkelijk te versturen zijn.

Deze Power App zelf gebruiken?

Het allermooiste is, dat we deze Power App gratis ter beschikking stellen, zodat je deze zelf kunt integreren om op een makkelijke manier te communiceren met een Power App Portal.

Klik hier om de solution te downloaden

Nog steeds nieuwsgierig?

Blogs
Michiel Groeneveld

Succesverhalen: Een nieuw hoofdstuk voor Wij Techniek

Wij Techniek (voorheen OTIB) is met een nieuwe naam en een nieuwe website een nieuw hoofdstuk ingeslagen. De brancheorganisatie maakte al langer gebruik van Dynamics 365 als centrale applicatie voor het beheer van klant- en procesdata, maar heeft nu ook de nieuwe website gekoppeld. De inzet van Dynamics 365 met een koppeling met de nieuwe website biedt een hoop nieuwe mogelijkheden en voordelen voor Wij Techniek.

Blogs
Guus Heezen

Het verschil tussen modelgestuurde apps en canvas apps

Het Microsoft Power Apps platform omvat drie soorten Apps. Model-gestuurde apps, Canvas apps en Portals. In deze blog gaan we in op de vraag welke App-soort je in moet zetten bij het digitaliseren van jouw bedrijfsproces.

Je bent er bijna...

Ontvang elke maand handig Dynamics 365 & Microsoft Power Apps nieuws en tips in je mailbox.

Deze website maakt gebruik van cookies. Zo zorgen we ervoor dat we jou de best mogelijke ervaring kunnen bieden. Door verder te surfen op onze website accepteer je het gebruik van cookies voor bovenstaande doeleinden.

Stuur ons een bericht

Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.

Contactinformatie