Integreren tot je een ons weegt

In een goed werkend applicatielandschap gebruik je de beste tools voor de klus en heeft iedere medewerker toegang tot de data die ze nodig hebben, wanneer ze die nodig hebben. En omdat niemand in 17 verschillende applicaties wil inloggen om eenvoudige vragen van een klant te kunnen beantwoorden, is het nuttig om data uit verschillende applicaties in je CRM-systeem beschikbaar te stellen. Maar hoe pak je dat aan?

Deel deze kennis met je collega's:

Share on linkedin
Share on email

Zoals bij ieder software-project levert een zoekopdracht naar het onderwerp gemakkelijk 80 miljoen resultaten op; genoeg om te verdrinken in de opties. Om te voorkomen dat je door alle bomen het bos niet meer ziet is het altijd goed om de volgende punten in de gaten te houden: 

  • Stel van te voren vast welk doel je met de data-integratie wil bereiken.  
  • Maak een helder onderscheid tussen wat moet kunnen (moetjes) en wat ook leuk zou zijn om te hebben (toetjes).
  • Zorg dat je organisatie er op het gebied van databescherming klaar voor isData-integratie zorgt voor een bredere beschikbaarheid van klantgegevens. Dit brengt hogere risico’s met zich mee. 
  • Zorg ervoor dat de risico’s van de integratie-oplossing bekend zijn, dat je deze acceptabel vindt, en dat er iemand is die de risico’s voor je borgt. 

Het roekeloos overpompen van data van de ene naar de andere applicatie levert niet heel veel meer op dan dubbele data, onvolledige informatie en gefrustreerde collega’s. Een goed geïmplementeerde data-integratie daarentegen minimaliseert de hoeveelheid rommel in je systeem en stelt zowel applicaties als medewerkers in staat zich bezig te houden met waar ze goed in zijn.  

Een goede partner in data-integratie helpt je bij het maken van de juiste keuzes, het stellen van de juiste prioriteiten en bewaakt de doelen van je organisatie. Dit leidt tot een data integratie strategie die past bij jouw data, organisatie en doelen. 

Niet alle integraties vereisen dure servers met veel rekenkracht en soms blijkt dat het niet altijd nodig is om te integreren om je doelen te bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld data uit andere systemen in je CRM systeem tonen, zonder dat je de data ook in dit system opslaat. Hierdoor heb je de data altijd inzichtelijk, maar bestaat er geen kans op synchronisatiefouten. 

Nog steeds nieuwsgierig?

Blogs
Kevin Huizer

Microsoft Power Apps en Microsoft Dynamics 365: wat is het verschil?

De innovaties van Microsoft, in de vorm van nieuwe producten en oplossingen, gaan gigantisch snel. De snelheid van deze innovaties maken Microsoft technologie erg interessant. Eén van de grootste ontwikkelingen is de introductie van het Microsoft Power Platform.

Je bent er bijna...

Ontvang elke maand handig Dynamics 365 & Microsoft Power Apps nieuws en tips in je mailbox.

Deze website maakt gebruik van cookies. Zo zorgen we ervoor dat we jou de best mogelijke ervaring kunnen bieden. Door verder te surfen op onze website accepteer je het gebruik van cookies voor bovenstaande doeleinden.

Stuur ons een bericht

Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.

Contactinformatie