Je zou er toch slapeloze nachten van krijgen? Ben je na een half jaar net zover dat het nieuwe Microsoft Dynamics 365 met pijn en moeite stabiel werkt met Exact Online, wil marketing de diepte in met Dynamics. “Natuurlijk,” dacht Raimon den Boef, databasemanager bij IIR, “maar niet met de oude leverancier en alleen als Exact Online 100% betrouwbaar blijft draaien.” Op zoek, dus, naar een expert die dat kan.
De reputatie van Dynamics 365 en met name de gegevensoverdracht naar Exact Online had een flinke knauw gekregen binnen IIR. Een half jaar lang was de toenmalige leverancier bezig geweest om die overdracht goed te laten werken. Raimon den Boef voelt nog de frustratie. “Veel facturen uit Dynamics klopten niet: kortingsbedragen werden niet goed berekend, btw-codes stonden verkeerd. Dat gaf veel extra controlewerk, want de uitgaande factuur moet natuurlijk foutloos zijn.” De organisatie verloor het vertrouwen in het systeem, de communicatie met de leverancier verliep steeds stroever, de relatie stond onder druk.
Bij de keuze van een nieuwe Dynamics-partner was een van de belangrijkste eisen dan ook aantoonbare kennis van en ervaring met Exact Online in relatie tot Microsoft Dynamics 365. Raimon den Boef: “Een nieuwe partner kon het oude maatwerk niet langer gebruiken. Cayentis gaf aan een eigen oplossing te hebben, CRM Hugger, een dynamische koppeling tussen Dynamics 365 en Exact Online. CRM Hugger legt een echte koppeling en schakelt heen en weer. Dat klonk veel beter dan de datadump die we tot dan toe hadden.”
Cayentis had sterke referenties en van bekenden hoorden we dat het een ‘goede club is met leuke, kundige mensen’. Die combinatie van aanbevelingen, een goed gevoel bij de gesprekken en hun kennis van Dynamics en Exact maakte de afweging rond.” Hoe gaat het nu met Dynamics 365 en Exact Online bij IIR? “De koppeling met CRM Hugger is echt winst”, concludeert Raimon den Boef. “We hebben veel meer grip op wat er tussen de systemen gebeurt. We kunnen ook meer data uitwisselen dan vroeger, zoals factuurnummers die nu vanuit Exact worden teruggeschreven naar Dynamics. Dat is handig voor debiteurenbeheer dat nu volledig vanuit Dynamics kan gebeuren, zonder dat Exact nog geraadpleegd hoeft te worden.”
Exact Online koppeling
Raimon den Boef noemt CMR Hugger een volwassen, flexibel product. “Cayentis voert een actief beheer, waarbij bijvoorbeeld updates van Dynamics direct worden doorgevoerd in CRM Hugger, daar hoeven we niet zelf achteraan. En omdat het een levend product is, kunnen we de koppeling steeds verrijken en data toevoegen binnen de mogelijkheden van Exact. Verder luistert Cayentis naar feedback van ons en van andere klanten en gebruikt die om de functionaliteit van de Hugger steeds verder te verbeteren.”
Samenvattend zegt Raimon den Boef: “In het verleden hadden we veel extra, handmatig werk in de koppeling tussen Dynamics 365 en Exact Online. Dat heeft veel uren en frustratie gekost. Ik lag er zelfs wakker van. Het ondermijnde ook het vertrouwen van het management. Nu is er weer rust in de organisatie. De crm-trauma’s die er waren zijn volledig van de baan.”
Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Door aan te melden ga je akkoord met onze Privacy Policy.
We vertellen je graag over hoe onze koppeling bij IIR zorgt voor meer overzicht en rust bij medewerkers.
Ontvang elke maand handige Dynamics 365 & Microsoft Power Apps nieuws en tips in je mailbox.
Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.
Ontvang elke maand handig Dynamics 365 & Microsoft Power Apps nieuws en tips in je mailbox.