Dynamics 365 als kernsysteem bij sTN

sTN wil groeien. De ambitie is 20 tot 25% per jaar. Met hetzelfde aantal medewerkers. Hoe de belangenbehartiger telecom voor ondernemend Nederland dat wil bereiken? Door automatisering van processen, minder handmatig werk en slimme software-integratie. Vanaf de eerste klantvraag op de website tot en met het versturen van de uiteindelijke factuur. Cayentis tekent voor de implementatie van Microsoft Dynamics 365 en voor de integratie hiervan met onder andere Exact Online.

Klant aan de knoppen

"We deden veel werk handmatig"

Niels Haesen, directeur van sTN, vertelt: “De sleutel voor groei ligt voor ons in het automatiseren van processen. Tot voor kort bestond veel van onze software uit afzonderlijke systemen die we lokaal beheerden. We deden veel werk handmatig. Als een klant wilde bestellen, ging dat telefonisch of per e-mail. Dat gaf veel nawerk, omdat gegevens niet klopten of onvolledig waren, of omdat de klant een verkeerde inschatting had gemaakt. Kostbare tijd. Daarom hebben we een strategische beleidskeuze gemaakt om onze processen te gaan automatiseren vanuit crm als kernsysteem én om te gaan werken in de cloud. Met als uitgangspunt: ‘de klant aan de knoppen’, waarbij we de klant zo veel mogelijk zelf de regie willen geven in het bestelproces.” 

waarom stn voor cayentis koos

"Cayentis had een overtuigend verhaal"

Uit drie partijen koos sTN voor Cayentis om te gaan samenwerken voor de implementatie van Dynamics 365, inclusief de automatisering en integratie met de andere applicaties. “Cayentis had een overtuigend verhaal, een reële offerte en een prettige, open houding”, verklaart Niels Haesen. “Bovendien zitten ze letterlijk bij ons om de hoek in Woerden. Altijd handig, maar dat gaf natuurlijk niet de doorslag.”

eigen factuursysteem

Maandelijks alle abonnementen factureren vanuit een zelf ontwikkeld systeem

De omzetting van het bestaande Dynamics van sTN naar de online-omgeving verliep gedegen. Alleen de aansluiting naar de eigen factuursoftware van sTN bleek een flinke klus. Niels Haesen: “Wij factureren maandelijks alle abonnementen vanuit een zelf ontwikkeld factuursysteem met vele verschillende producten en zo’n zeven factuurstraten. Hiervoor gebruiken we informatie uit crm, zoals klantgegevens, maar ook maatwerkgegevens voor alle abonnementen met kortingsstructuren. Daarnaast ontvangen we informatie rechtstreeks vanuit de telecomoperators. De aansluiting van Dynamics 365 op deze maatwerk abonnementsvormen bleek lastiger dan gedacht, vooral door de specifieke opzet van onze software. Cayentis pakte dit op door zich goed in de structuur te verdiepen en de juiste capaciteit in te zetten.”

cayentis houdt de groei van stn bij met flexibel inzetbare modules

Oplossingen

Dynamics 365 Sales

Dynamics 365 Service

Azure Data Warehouse

Exact Online koppeling

alle belangrijke processen zijn geïntegreerd in Dynamics 365

"Alle gegevens staan nu centraal met veel minder handling."

Naast de eigen factuursoftware voor abonnementen werkt sTN met Exact Online voor de facturering van hardware: telefoons, tablets en internetdongels. Wat vroeger een omslachtig, handmatig proces was met in- en exports uit Dynamics en Excel, gaat voortaan automatisch via CRM Hugger, het crm-integratieplatform van Cayentis. Ook de wachtrijen voor de helpdesk en het webportal MijnsTN worden via CRM Hugger geïntegreerd met Dynamics 365. Verder is het mailprogramma MailChimp geïntegreerd in Dynamics 365. Wie een e-mailcampagne nabelt, doet dat niet meer via aparte Excelbestanden, maar via bellijsten in Dynamics 365. Resultaten en gegevens worden zo direct aangevuld. Niels Haesen hoeft niet lang na te denken over de vraag naar de opbrengsten voor sTN. “Met Dynamics 365 en de integratie naar onze andere bedrijfssystemen is Dynamics 365 echt het kernsysteem van onze organisatie geworden. Alle gegevens staan nu centraal met veel minder handling. Belangrijke processen zijn al geïntegreerd: van klantvraag tot en met de factuur. Ook door de koppelingen naar Exact Online, de helpdesk en het webportal. En we gaan verder. Zo krijgen klanten nog meer toegang tot hun eigen profielen, bijvoorbeeld om adresgegevens te wijzigen, zodat die meteen in Dynamics 365 staan.”

Groeit jouw bedrijf net zo snel als sTN?

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Door aan te melden ga je akkoord met onze Privacy Policy.

We vertellen je graag meer over hoe de oplossingen van Cayentis er voor zorgen dat de applicaties van sTN de groei bijhouden. De modulaire opbouw zorgt voor een snelle ontwikkeling, gebaseerd op het Microsoft Power Platform.

Stuur ons een bericht

Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.

Contactinformatie

Deze website maakt gebruik van cookies. Zo zorgen we ervoor dat we jou de best mogelijke ervaring kunnen bieden. Door verder te surfen op onze website accepteer je het gebruik van cookies voor bovenstaande doeleinden.